De essentie en voorbeelden

Citymarketing is geen doel op zich, maar een middel om stedelijke of gemeentelijke doelstellingen te realiseren.

Drie uitgangspunten voor succesvolle citymarketing:

  • Wie kiest, wordt gekozen
  • Beweren is bewijzen
  • Goed voorbeeld doet volgen

En er zijn twee dingen waar ik een beetje allergisch voor ben bij citymarketing.

1. Grote plannen maar geen uitvoering

2. Leuke acties zonder richting

Ik vind het belangrijk dat een (city) marketeer goed beredeneerde keuzes maakt en hier ook concreet invulling aan geeft met slimme, creatieve en vooral effectieve campagnes. Om je daar een handje bij te helpen tref je hieronder een stappenplan aan. Plus 10 tips en 7 zonden bij citymarketing.

https://www.slideshare.net/RoelandTameling/stappenplan-promotie-veenendaal


Kortom:

  • Promotie is ‘slechts’ onderdeel van citymarketing
  • Slogans e.d. zijn niet de essentie
  • Denk vanuit behoeften doelgroepen
  • Weet wat je kunt en wie je bent
  • Vervolgens productontwikkeling en promotie

[DISPLAY_ULTIMATE_PLUS]

Parkmanagement ABC-tje

Voor een succesvol bedrijventerrein is professioneel parkmanagement nodig. Met aandacht voor - Arbeidsmarkt - Bereikbaarheid & - Collectief voordeel

Geen kantooruren

24/7 is overdreven, maar flexibel ben ik wel

Gezond verstand

En een vleugje creativiteit, daar kom je verder mee!

Plezier en betekenis

je omgeving duurzaam verbeteren met een lach

Menukaarten en checklists

van evenementenbeleid tot voorbeeld marketingplannen

Klaarstaan voor elkaar

In goede en slechte tijden. We zijn er voor je.

Bereikbaar en veilig

Niet alleen zorgen voor goede infrastructuur

Persoonlijk contact

met elkaar kennis maken, kijken of het klikt!

Helpdesk

Bel direct 06-17453490 of stuur een berichtje

Citymarketing Collectief

5 toonaangevende citymarketeers, meer dan 50 jaar ervaring in heel Nederland met alle aspecten van citymarketing en citybranding.

Marco van Hoek

partner Citymarketing Collectief

Marco van Hoek

Werkzaam als adviseur en procesmanager stedelijke en ruimtelijke ontwikkeling.

Emiel Kuijpers

partner Citymarketing Collectief

Emiel Kuijpers

Gespecialiseerd in city-, regio- en vastgoedmarketing.

Michiel van der Schaaf

partner Citymarketing Collectief

Michiel van der Schaaf

Werkzaam als manager, projectleider, adviseur, kwartiermaker, changemanager en marketeer.

Richard Stomp

partner Citymarketing Collectief

Richard Stomp

Meer dan 10 jaar ervaring met alle onderdelen van citymarketing. In de rol van adviseur, projectleider, directeur.

Corona proof citymarketing: online live ondersteuning

Citymarketing tijdens en na de crisis: wat kun je doen op korte en langere termijn? Ik help je graag verder met praktische tips en eigenwijs strategisch advies.


Bestel nu