Social Media Challenge in Kampen

Om de (mentale) toegankelijkheid en gastvrijheid van hartelijke Hanzestad Kampen ook digitaal te verbeteren, zijn we in september 2020 de Social Media Challenge gestart: ruim 50 winkeliers, culturele instellingen en andere gastvrije Kampenaren krijgen dagelijks een mini social media opdracht in hun mailbox. Opdrachten met aandacht voor inclusiviteit en positiviteit. Door deze opdrachten uit te voeren, is Kampen na 30 dagen nog toegankelijker geworden op Facebook, Google en andere platforms waar bezoekers informatie over ons zoeken.

Lees ook het bericht hierover op https://kampenpartners.nl/nieuws/337-kampen-partners-daagt-vrijetijdsondernemers-uit.html 

Deelnemer Michiel (eigenaar Intertoys) zei dit op Facebook: “Ik denk dat wij samen een geweldige uitdaging aan zijn gegaan en daarbij ook elkaar zo beter leren kennen. Dank lieve Hester, Roeland, Julius, Jos en alle anderen voor jullie inzet voor onze mooie ondernemende stad!”

We hebben gezien, dat de websites en sociale media kanalen van 20 deelnemers concrete aanpassingen hebben ondergaan waardoor informatie beter vindbaar is. Daarnaast is de interactie tussen de deelnemers en hun gasten, klanten, bezoekers meer dan verdubbeld in een maand tijd. Dat vergroot de saamhorigheid en verlaagt drempels.

De link naar de Facebook groep is https://www.facebook.com/groups/socialmediachallengekampen/

Deelnemer Nardus (eigenaar Home of Entertainment): “De Social Media Challenge is een mooie manier om te laten zien dat Kampen hartelijk voor iedereen is, ik heb er zelf ook veel plezier mee. Je bent nooit te oud om te leren! Iedereen heeft wel iets ‘eigen aardigs’. Met deze challenge wordt onze binnenstad volgens mij ook online nog gastvrijer en beter toegankelijk voor allerlei soorten klanten.”