Bij de Kamer van Koophandel was ik al betrokken bij de ontwikkeling van allerlei citymarketing initiatieven, maar sinds 2007 heb ik me volop gestort op dit boeiende vakgebied. Van Hilversum Goed Bekeken tot een heuse Expeditie Citymarketing aan toe. En vervolgens als mede-oprichter van project- en adviesbureau City Result. Daarna ging ik aan de slag als manager van de stichting Promotie Veenendaal, zie ook ‘Promotie Veenendaal in de media‘. Nu heb ik City Result nieuw leven ingeblazen, ben ik citymarketeer in Hanzestad Kampen en help ik opdrachtgevers van Apeldoorn tot Zutphen. Daarnaast ben ik initiatiefnemer en lid van de Programmaraad van de stichting Netwerk Citymarketing Nederland.
Lees er in onderstaande artikelen meer over:
- De Ondernemer (De Gelderlander, regio Arnhem en Achterhoek, 12 december 2015): ‘Vers Bloed’
- Kanniewaarzijn (VARA): ‘Cityslogans’
- Interview op RTV Utrecht: ‘Amersfoort sleept “The Passion” binnen’
- Artikel in Overheidsmanagement: ‘Citymarketing – gapend gat tussen theorie en praktijk’
- Artikel in vakblad Recreatie & Toerisme: ‘Helft van de gemeenten aan de slag…’
- Artikel in Intermediair
- Kennismaking met Hilversum in STRO Magazine (deel 1) (deel 2)
- Artikel in Camping Totaal: ‘Recreatiebedrijven en citymarketing’
- Artikel in AD: ‘City Result gelanceerd’
- Artikel in PZC: ‘Als je geen keuzes maakt…’
- Advertorial in Binnenlands Bestuur: ‘Netwerk Citymarketing – met elkaar kennis maken
- Interview Humberto Tan (BNR): ‘Citymarketing in puberteit’
- Artikel in Marketing Tribune: ‘Geen pot pindakaas’
- Interview op RTV Utrecht: ‘Wie niet kiest, wordt niet gekozen’
En uit de oude doos: Hilversum Goed Bekeken was de eerste die Hyves als communicatiemiddel in het kader van citymarketing gebruikte. En dat leverde verrassend veel media aandacht op…
In november 2008 zijn we in Hilversum ook als eerste gestart met ‘guerrilla city marketing’. Daarvoor is een leuk introductiefilmpje met een uitleg over guerrillamarketing gemaakt. Wie meer wil weten over guerilla marketing raad ik graag het boek van Cor Hospes over dit onderwerp aan. Zie ook het artikel in Gooi en Eembode: ‘Guerrilla City Marketing’.