bingomaster Bort Koelewijn in actie

De meerwaarde van de Geluksacademie

Op vrijdag 19 maart is de Geluksacademie opgericht. Met een vrolijke woordenbingo en Bort Koelewijn die als voorlezer annex bingomaster optrad.

Lees hier het amusante, maar ook verhelderende verhaal over geluksgericht werken dat hij mocht voorlezen.

Aansluitend vonden breakout sessies plaats over de drie programmalijnen van de Geluksacademie:

Van deze sessies is een verslag gepubliceerd, waarin de boeiende discussies bondig zijn samengevat.

En ik mag nu dus als voorzitter van deze stichting mijn steentje bijdragen. Zie jij kansen voor samenwerking? Stuur dan een mailtje naar Ruth Deddens via info@geluksacademie.org!

19 maart Kick-off Geluksacademie

Vrijdag 19 maart, de dag voor World Happines Day, starten we de stichting Geluksacademie. Een organisatie die zich inzet om met behulp van geluksgericht werken bij te dragen aan het welbevinden van iedereen in Nederland.

Bort Koelewijn, burgemeester van Kampen, doet de aftrap met een stevig potje Geluksbingo en jij mag ook meedoen!

Als voorzitter van de stichting heet ik je vervolgens van harte welkom in de online breakoutsessie Hartelijke Samenleving

Ga naar https://kickoffgeluksacademie.eventbrite.nl voor meer informatie en aanmelden.

Bij geluksgericht werken gaat het namelijk om optimaal functioneren van mensen in de samenleving en om het optimaal functioneren van de samenleving zelf. 

Hoe zorgen we samen voor een hartelijke, open samenleving? Hoe kunnen we meer gewicht geven aan de maatschappelijke rollen en de veerkracht van alle mensen? De Geluksacademie benadert inclusie vanuit deze positieve insteek en laat de kansen en mogelijkheden zien voor een hartelijke samenleving. De uitdaging hierbij is om inclusie niet vóór de samenleving te organiseren, maar het initiatief van binnenuit te laten ontstaan door de samenleving zelf. 

Last minute aanmelden voor online overleg over Coronaproof Bezoekersmanagement in steden

Inmiddels hebben al meer dan 50 (!) mensen zich aangemeld om met elkaar na te denken over bezoekersmanagement anno 2021. Leren van onze fouten en best practises, met de benen op tafel.
 
Wil je woensdagavond 10 maart ook meedoen? Meld je dan aan via https://bezoekersmanagement.eventbrite.nl
 
of lees eerst verder…
 

Zomer 2020: massa’s Nederlanders vieren vakantie in eigen land, de zon schijnt. Attracties kunnen de bezoekersstromen nauwelijks aan en binnensteden lopen vol. Winkeliers en horecaondernemers doen hun best de verliezen uit het voorjaar te compenseren door nu omzet te pakken.

Maart 2021: ruim een jaar coronamaatregelen en een routekaart voor het moment dat de regels weer wat verruimd kunnen worden. Kapperszaken zijn weer open, winkeliers mogen bezoekers nu alleen nog op afspraak ontvangen en met publieksevenementen wordt heel, heel voorzichtig geëxperimenteerd.

Hoe gaat de rest van 2021 eruit zien? We zijn geen waarzeggers. Maar er komt weer een volgende moment van versoepeling. En dan moeten we (weer) klaarstaan om bezoekersstromen te spreiden in tijd en plaats. Wat hebben we geleerd van onze ervaringen en hoe pakken we dat straks aan?

Voer voor een goed gesprek op woensdagavond 10 maart! Geen statisch webinar, maar informeel met elkaar nadenken over bezoekersmanagement anno 2021.

Voor binnenstadsmanagers, citymarketeers en andere direct betrokkenen. Een gratis initiatief van het Citymarketing Collectief in nauwe samenwerking met de stichting Netwerk Citymarketing Nederland. Met mij en een aantal kundige collega moderatoren als gespreksbegeleider.

Lees vooraf ter inspiratie mijn blog: https://www.netwerkcitymarketing.nl/blog-overzicht/crowd-management-routekaart-2021

Dus…. Woensdagavond 10 maart, 20.00 uur is het zover. Het programma:

19.45 uur: digitale inloop, informeel bijpraten

20.00 uur: opening, welkom en introductie door Roeland Tameling (Citymarketing Collectief)

Aansluitend:

  • Ervaringen uitwisselen: wat werkt wel, wat werkt niet?
  • Discussie: waar zien we kansen, wat zijn randvoorwaarden?
  • Vervolg: hoe willen jullie hiermee verder?

Uiterlijk 21.30 uur: afronding, start digitale borrel

Doe je mee? Meld je snel aan via https://bezoekersmanagement.eventbrite.nl !